Telelogic tecknar licensavtal värt 5,8 MSEK med NEC Technologies (UK) Ltd

Telelogic tecknar licensavtal värt 5,8 MSEK med NEC Technologies (UK) Ltd MALMÖ - 29 December, 2003 - Telelogic (O-listan/TLOG), har tecknat ett treårigt licensavtal värt 5,8 MSEK (640 kEUR) med NEC Technologies (UK) Ltd. NEC Technologies (UK) Ltd. är en del av NEC-koncernen och utvecklar mjukvara för mobiltelefoner. Genom avtalet får NEC Technologies europeiska organisation tillgång till licenser och underhåll för utvecklings- och testprodukterna Telelogic TAU under en treårsperiod. Ett begränsat antal konsultdagar är även inkluderat i avtalet. "NEC Technologics (UK) Ltd. har använt TAU produkterna under ett antal år. Beslutet att fortsätta investera i verktyget för en treårsperiod är naturligtvis mycket positivt och det lägger NEC till listan över nöjda kunder som nyligen har tecknat långsiktiga avtal med oss," säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales and Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tfn: 040-174730 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT20240/wkr0006.pdf