Telelogic tecknar sexårigt licensavtal med QinetiQ Ltd

Telelogic tecknar sexårigt licensavtal med QinetiQ Ltd - Ett av Europas största forskningsföretag inom teknik och vetenskap väljer Telelogic DOORS för sin kravhantering - MALMÖ - 23 december 2003 - Telelogic (O-listan/TLOG), har tecknat ett sexårigt licensavtal med QinetiQ Ltd, ett av Europas största forskningsföretag inom teknik och vetenskap. Avtalet omfattar licenser och underhåll av Telelogic DOORS för kravhantering. "Vi var nöjda med det sätt Telelogic arbetat med oss för att utvärdera våra behov och ta fram ett avtal som tillfredsställde både QinetiQs och våra slutanvändares behov," sade Peter Richardson, Director of Purchasing vid QinetiQ. "Vi är glada över att Telelogic kommer att spela en integrerad roll i att hjälpa QinetiQ konsolidera och öka effektiviteten i sin kravhanteringsprocess," säger Anders Lidbeck, Koncernchef och VD för Telelogic. "Vi har arbetat med QinetiQ, såväl med dess föregångare, Defense Evaluation & Research Agency under många år och detta avtal representerar en viktig milstolpe i ett stärkt framtida samarbete." Om QinetiQ QinetiQ är ett av Europas största forskningsföretag inom teknik och vetenskap med nästan 10.000 anställda, inklusive flera av Storbritanniens ledande forskare och internationellt erkända experter. QinetiQ har utvecklats från forskningsavdelningarna inom Storbritanniens försvarsministerium och man bedriver idag verksamhet inom ett flertal olika områden såsom marin, energi, telekom, bil, järnväg, elektronik, försvar, rymd, hälsovård, olja & gas och IT. Qinetiq står bl.a. bakom banbrytande teknologier som LCD-skärmar, kolfiber, teknologin bakom platta högtalare, infraröda sensorer, microvågsradar och hjärtövervakningssystem liksom andra betydande framsteg inom hälsovård och system för trafik- och passagerarsäkerhet. Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktperson: Fredrik Sjöholm Director Investor Relations Tfn: 040-650 65 22 E-mail: fredrik.sjoholm telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/23/20031223BIT20490/wkr0006.pdf