Telelogic uppgraderar ChangeSynergy - det unika verktyget för ändringshantering

Telelogic uppgraderar ChangeSynergy - det unika verktyget för ändringshantering MALMÖ, 7 november, 2001 -Telelogic AB (O-Listan/TLOG) lanserar idag Telelogic ChangeSynergy 4.1 med ny funktionalitet i form av utökat stöd för användning i stora utvecklingsprojekt, samt förbättrad användarvänlighet. ChangeSynergy är marknadens enda verktyg som ger full synlighet och spårbarhet åt alla typer av förändringar, genom en automatisering av samspelet mellan utvecklarna och själva processen. ChangeSynergy erbjuder unika egenskaper som sträcker sig bortom en grundläggande spårning av förändringar, till att hantera även problem, defekter och krav. Sammantaget leder detta till förbättrad produktkvalitet och kortare utvecklingstid samt en omfattande eliminering av manuella och tidsödande utvecklingssteg. Genom ChangeSynergy's Web-baserade gränsnitt kan utvecklingsteamet bättre hantera förändringar som kommer från olika interna och externa källor, exempelvis från partners, kunder eller andra delar av den egna organisationen. Nyheter i ChangeSynergy 4.1 inkluderar: · Mer skalbar arkitektur: en installation kan nu hantera hundratals samtida användare · Enkel administration genom stöd för LDAP (Lightweight Directory Access Protocol) · Möjlighet att anpassa användargränssnittet direkt via Web- gränssnittet · Ny kraftfull sökmotor som ger länkar till mer information om sökta förändringar · Bättre stöd för installation i säker miljö Mer information om hur ChangeSynergy 4.1 underlättar hantering av förändringar i mjukvaruprojekt finns i den engelska versionen av press releasen. Om Telelogic (O-listan/TLOG) Telelogic är ledande på lösningar för avancerad mjukvaruutveckling. Genom att erbjuda högkvalitativa utvecklingsverktyg och relaterade tjänster för hela utvecklingsprocessen blir utvecklingen av mjukvara snabbare, mindre personalkrävande och mer tillförlitlig. Bolaget har en global kundbas som innefattar de ledande leverantörerna som Airbus, Alcatel, BMW, Boeing, BT, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, Lockheed Martin, Lucent Technologies, Motorola, NEC, Nokia, Philips och Siemens. Telelogics globala organisation inkluderar kontor i Asien, Australien, Europa och Nordamerika. För mer information om Telelogic, besök www.telelogic.com. För mer information se www.telelogic.com eller kontakta personerna nedan: Europa/Asien: Amerika: Ingemar Ljungdahl, CTO Michael E. Donner, VP Marketing and Communications, Telelogic Americas Tel: +46 40 17 47 01 Tel: +1 949 885 2496 Fax: +46 40 17 47 47 Fax: +1 949 885 2555 E-mail: E-mail: ingemar.ljungdahl@telelogic.com michael.donner@telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00890/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/07/20011107BIT00890/bit0001.pdf