Telelogic utvalt som rekommenderad leverantör för kravhantering av ett av världens 5 största konsult MALMÖ - den 16 December 2003 - Telelogic (O-listan/TLOG) har utvalts av ett av de 5 ledande globala konsultbolagen till rekommenderad leverantör avseende kravhanteringsverktyg med produkten Telelogic DOORS. Enligt avtalet kommer konsultbolaget att rekommendera sina center världen över att använda DOORS för interna projekt och när konsulterna utför tjänster till sina kunder. Konsultbolagets organisation utgörs av mer än 70 integrerade center i hela världen för utveckling av programvaruapplikationer. Varje center omfattar ett team som varierar i storlek från 50 till 2.500 personer, som alla arbetar med samma metoder och verktyg. "Att bli valt som rekommenderat verktyg av ett av de fem stora konsultbolagen för deras interna utveckling samt att bli del av deras erbjudande visar på den marknadsledande teknologi DOORS erbjuder," sade Anders Lidbeck, Koncernchef och VD för Telelogic. "DOORS är en kraftfull produkt som kan användas för all slags kravhantering och med detta avtal kommer Telelogic att nå en mycket större grupp av potentiella kunder än vad vi gör idag." Kunden granskade alla ledande kravhanteringsverktyg på marknaden innan man bestämde sig för DOORS som sin rekommenderade lösning. DOORS används av mer än 100.000 användare vid fler än 1.200 företag världen över för att samla in, länka, spåra, analysera och hantera ändringar av information för att säkerställa att ett projekt överensstämmer med specificerade krav och standarder. Kunden utvärderar för tillfället center där verktyget skall börja införas. Inledningsvis kommer Telelogic att leverera två licenser per center att användas för intern utbildning av konsulter. Om Telelogic Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com. Kontaktpersoner: Catharina Paulcén VP Corporate Communications Tel: +46 40 17 47 30 E-mail: catharina.paulcen telelogic.com Fredrik Sjöholm Director Investor Relations Tel: +46 40 650 65 22 E-mail: fredrik.sjoholm telelogic.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/16/20031216BIT20230/wkr0001.pdf