Manpower väljer nordisk lösning från Telenor

Manpower har skrivit avtal med Telenor om en nordisk lösning för datakommunikation. Samtliga nordiska kontor binds samman i ett gemensamt IP-VPN. Ordern innefattar 104 IP-portar och värdet beräknas till ca 16 miljoner kronor. Avtalet löper över 2 år.

Manpower, nordens ledande bemanningsföretag väljer Telenor som leverantör av datakommunikation. Avtalet gäller dataförbindelse för Manpowers samtliga kontor i Sverige, Norge, Danmark och Finland i ett gemensamt IP-VPN. Implementation kommer ske med start i Sverige och Norge.

- Vi sökte en enhetlig lösning för våra nordiska kontor och fann den i Telenors nät, säger Svein Halvorsen, IT-Direktör, Manpower Norden. Telenor var en av få aktörer som kunde erbjuda ett, enhetligt nät som motsvarade våra krav och är därtill en stabil leverantör.

- Det är med glädje vi ser att Manpower väljer Telenor, säger Björn Johan Flakstad, VD för Telenor. Genom det nordiska nät som vi fick genom sammanslagningen med Utfors kan vi leverera den högkvalitativa och säkra lösning som Manpower efterfrågar.

Markus Boberg, Kommunikationsdirektör, Telenor, tfn + 46 8 5878 8100 eller 0734-418100