Telenor Business Solutions i Sverige fokuserar driftsverksamheten

Svenska Telenor Business Solutions AB fortsätter arbetet med att effektivisera den egna verksamheten. Bolaget anpassar nu en allt för stor kostym inom driftstjänster till den rådande marknaden. Driftstjänster är ett av Telenor Business Solutions tre fokusområden och detta syftar till att säkerställa en tillväxt med lönsamhet även inom detta tjänsteområde.

- Vi fokuserar driftsidan till de områden där vi är starka och kan växa, säger Erik Wikander, Informationschef för Telenor Business Solutions AB.

Totalt förväntas översynen leda till en övertalighet på ca 20 tjänster.

Erik Wikander, Informationschef, Telenor Business Solutions AB, erik.wikander@telenor.se, 0734-41 76 99