Portalen VCW blir större

PORTALEN VCW BLIR STÖRRE Börsinformationsportalen VCW är ett helägt dotterbolag till TeleTrade Financial Services. TeleTrade-koncernen har förvärvat de utestående aktierna i intressebolaget NetAnalys Dubbelslash AB och NetAnalys är därmed ett helägt dotterbolag till TeleTrade Financial Services. NetAnalys går nu samman med VCW vilket innebär att Börsinformationsportalen www.vcw.se utökas med den dagliga finansiella nättidningen Dagens Finans, tekniska analys tjänster och marknadskommentarer. Samgåendet medför att VCWs redaktion blir större med ett ökat fokus på redaktionellt innehåll som följd. VCW - DÄR AKTIER KAN TALA VCW har som enda fristående aktör i konkurrens med etablerade mediaaktörer som Affärsvärlden, Dagens Industri och Finanstidningen skapat en marknadsledande och underhållande Börsinformationsportal. Enligt MMXI Nordic NETcheck (tidigare SIFO NETcheck) uppgick antal besök och sidvisningar på www.vcw.se i april 2000 till 1 818 778 respektive 10 101 534. Endast di.se är därmed större. På VCWs marknadsledande diskussionstjänst om aktiemarknaden har det många dagar skrivits mer än 8 000 inlägg. VCWs affärsmodell bygger på intäkter från annonsörer samt provision på försäljning från samarbetspartners. Delägande kan även erhållas i utbyte mot annonsering. VCW har nyligen genomfört en affär med Internet lojalitetsföretaget Awardit vilket gav en ägarandel om 17,5%. TeleTrade Financial Services AB (publ) (www.teletrade.org) - finansiella tjänster via Internet. Verksamheten bedrivs i fyra affärsområden, Handel, Information, Försäkringar och Ventures. Handel bedrivs i Internetmäklaren TeleTrade Solutions (100%), www.teletrade.se, utsedd till Sveriges bästa Internetmäklare 1999 av tidningarna Privata Affärer och Internetworld. Information bedrivs i VCW Internet Services (100%), www.vcw.se, Sveriges största Börsinformationsportal. Försäkringar bedrivs i TeleTrade e- Insurance (tidigare JP Försäkring) Sveriges största försäkringsmäklare för privatpersoner. Under Ventures läggs bl.a. ägandeandelar som erhållits i utbyte mot marknadsförings- och mediatjänster på www.vcw.se.. TeleTrade Financial Services aktien är noterad på OM Stockholmsbörsens O-lista. Antal aktieägare är ca 6 500 och största aktieägare är IDG International Data Group AB. För mer information kontakta: Klas Danielsson, koncernchef, 08 - 506 33 021 alt. 0708 - 74 45 74. Anders Karlsson, VD VCW, 031-758 18 00 alt. 0708-85 45 80. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/30/20000530BIT00710/bit0002.pdf