Spray och TeleTrade i samarbete - bygger börskanal ihop

Spray och TeleTrade i samarbete - bygger börskanal ihop Portalen Spray och Internetmäklaren TeleTrade Solutions har inlett ett strategiskt samarbete kring en ny börskanal på Spray.se, Spray Börs. Ambitionen är att skapa ett så enkelt och användbart informationsredskap för aktiehandel som möjligt. - Idag kryllar det av avancerade finanstjänster på Internet. Vi vet att de flesta som är intresserade av aktier inte har tid att sätta sig in i all information de erbjuds. De vill helt enkelt ha enkla och snabba tjänster. Precis som Spray.se samlar det bästa från Internet samlar vi på den nya börskanalen relevant information på ett lättillgängligt sätt, säger Mattias Stanghed, portalchef Spray.se. - Genom att samarbeta med andra ledande Internetaktörer skapar vi mervärden för både våra partners, aktieägare och kunder. Samarbetet med Spray gör TeleTrades tjänster tillgängliga för en ny stor målgrupp som finns på Spray, vilket ger många spännande utvecklingsmöjligheter, säger Klas Danielsson, VD och koncernchef på TeleTrade. Samarbetet innebär att TeleTrade fungerar som informationsleverantör med utvecklings- och diftsansvar av Sprays börskanal Spray Börs. Kanalen erbjuder all information som aktiesparare behöver, såsom aktuella börskurser, finansnyheter och verktyg för att följa den egna aktieportföljens utveckling. Att använda Spray Börs är gratis. Vill man dessutom ha tillgång till börskurser med en minuts fördröjning, relatidsnyheter och använda portföljhanteraren, kan man kostnadsfritt bli Spray Börsmedlem samt TeleTrade informationskund, vilket också ger möjlighet att öppna en depå hos TeleTrade. Se mer på: www.spray.se/bors För ytterligare information kontakta gärna: Mattias Stanghed, portalchef Spray: 0708-28 37 84 Klas Danielsson, VD TeleTrade: 0708-74 45 74 Fredrik Pallin via Sprays pressjour: 08-527 90 722 TeleTrade Solutions är ett dotterbolag till TeleTrade Financial Services AB (publ) noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Största aktieägare är IDG International Data Group. TeleTrade koncernen erbjuder finansiella tjänster på Internet via Internetmäklaren TeleTrade Solutions, Börsinformationsportalen VCW samt inom kort även genom försäkringsmäklaren TeleTrade e-Insurance (tidigare JP Försäkring). Spray är ett europeiskt mediabolag med fokus på interaktiva konsumenttjänster. Spray har utvecklat och driver några av Sveriges mest besökta och expansiva Internettjänster. Idag erbjuder Spray även portaler i Frankrike, Italien, Norge, Danmark, Tjeckien och Tyskland. Spray ägs av Spray Ventures AB och Investor AB. Spray Ventures AB är även största aktieägare i Internetkonsultbolaget Razorfish Inc. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00560/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/02/20000502BIT00560/bit0002.pdf