Telge Energi lanserar nytt unikt elavtal

Vinterns elprischocker kräver nya lösningar Telge Energi lanserar nytt unikt elavtal

Efter en vinter med extremkyla, höga elpriser och en marknad som har varit allt annat än stabil lanserar Telge Energi nu ett nytt elavtal – Telge Energis fondavtal. Avtalet ger elkunderna som funderar på bundna elavtal inför nästa vinter ett nytt alternativ.

De höga elpriserna denna vinter har gjort att villakunder har frågat hur man ska hantera sina elinköp inför nästa vinter. Avtalet är framtaget för villakunder som efter denna vinter överväger att teckna bundna elavtal. Trots att dessa avtal över tiden ger en högre elkostnad. Med Telge Energis Fondavtal köper elkunderna sin el tillsammans med andra elkunder och låter Telge Energis experter bevaka elmarknaden åt sina kunder på en daglig basis. Detta gör att elkunderna får ett lågt och jämt elpris.

– Pristopparna som vi har sett denna vinter har självklart varit mycket tunga för våra kunder, säger Johan Öhnell vd Telge Energi. Vi har på grund av vinterns extrema priser, tittat på hur vi kan hjälpa kunderna att undvika prischocker som dessa i framtiden. Vår lösning är att erbjuda kunderna en egen förvaltare som dagligen håller koll på elmarknaden åt kunden.

Telge Energi har framgångsrikt arbetat med denna typ av avtal till företagskunder under en längre period. Att nu erbjuda det mot privatkunder är unikt. Med det nya avtalet sker inköpen av el under hela året, vilket gör att elpriserna blir stabilare.

– Vi kan inte garantera att priset är billigare än det rörliga men det blir färre toppar och dalar och kunden får ett jämnare elpris över året, fortsätter Johan Öhnell. Vi är stolta över att kunna erbjuda ett smart alternativ till bundna elavtal.

Som med all el från Telge Energi är även denna el ren och fri från koldioxidutsläpp.

För mer information om fondavtalet, www.telgeenergi.se/fondavtalet

FÖR MER INFORMATION KONTAKTA GÄRNA: Johan Öhnell, VD Telge Energi Tel: 0708 515850 Johan.ohnell@telgeenergi.se

Om Telge Energi Telge Energi är en oberoende elleverantör, utan egen kraftproduktion, som ingår i koncernen Telge. Telge Energi säljer enbart förnyelsebar el från vind och vatten för att få bort den nordiska kolkraften. Bolaget säljer även pellets som tillverkas av svenska skogsråvaror. 2008 blev Telge Energi utsett till Sveriges grönaste varumärke i energibranschen. Bolaget har för femte året i rad Sveriges mest nöjda elkunder enligt Svenskt Kvalitetsindex. Telge Energi har drygt 170 000 kunder, omsätter ca 1 000 mkr och har 65 anställda. www.telgeenergi.se