com hem lanserar ny digital-tv-tjänst: - möjlighet att förändra programpaketet med fjärrkontrollen Den nya interaktiva digital-tv-tjänsten gör det möjligt att byta ut kanaler i programpaketet 8 favoriter, med några enkla knapptryckningar på fjärrkontrollen. Detta innebär att alla com hems digital-tv-kunder varje månad, kan välja helt nya kanaler ur utbudet. com hem var en av de första i Europa att införa valfrihetskonceptet "8 favoriter", där man handplockar åtta favoritkanaler ur det totala kanalutbudet för 129 kronor i månaden. Nu utökas valfriheten ytterligare. - Våra undersökningar visar tydligt att kunder efterlyser bättre tv snarare än större utbud. com hem var bland de första att erbjuda ett stort utbud av kanaler i individuella programpaket. Det är därför extra roligt att fortsätta att leda utvecklingen och stärka den individuella tv- upplevelsen genom att utnyttja digital-tv-tekniken, säger Per Nilsson, vd com hem. Tjänsten aktiveras den 3 mars. Bytet av kanaler är kostnadsfritt, går att göra när som helst och börjar gälla från den första dagen i nästkommande månad. För att ersätta befintliga kanaler kan man välja bland alla baskanaler i com hems utbud, dvs. cirka 50 stycken. com hem är först med att kunna erbjuda denna tjänst i Sverige. com hem- kunder som vill förändra sitt utbud kan nu välja mellan att göra det på www.comhem.se, ringa kundtjänst, eller sköta det direkt och interaktivt via fjärrkontrollen. Mer information om byte av 8 favoriter finns på www.comhem.se För ytterligare information, kontakta: Informationsansvarig Janna Olenius, tel: 0771 - 66 00 00 eller gå in på www.comhem.se com hem erbjuder tv-underhållning, bredbandsaccess och interaktiva fastighetstjänster. Med 1,4 miljoner anslutna hushåll och marknadens största utbud av tv-kanaler är com hem Sveriges ledande tv-distributör. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/03/20030303BIT00270/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/03/20030303BIT00270/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com