EU godkänner köpare av Comhem och Telia Mobile Finland

EU godkänner köpare av Comhem och Telia Mobile Finland EU-kommissionen har idag godkänt EQT Partners som köpare av ComHem samt DNA/Suomen 2G som köpare av Telia Mobile Finland. Fortfarande kvarstår godkännande av nationella konkurrensmyndigheter. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliaSoneras presstjänst, tel 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030516BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/19/20030516BIT00680/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com