Guldmobilen till Telia för bästa mobiltjänst

Guldmobilen till Telia för bästa mobiltjänst "Telia Go" är Sveriges bästa mobiltjänst enligt tidningen Mobils läsare. Priset delades ut i veckan i samband med den årliga Mobilgalan. Telia fick också för tredje året i rad utmärkelsen för landets bästa GSM-nät. För andra året i rad belönades man dessutom för landets bästa nät för mobilt Internet, GPRS. Utmärkelsen Guldmobilen delas varje år ut i flera olika kategorier till företag verksamma inom den svenska mobilbranschen. Guldmobilens pristagare utses av tidningen Mobils läsare, som inför tävlingen kan rösta via Internet. Priset delas ut vid den årliga Mobilgalan. Telia Go årets mobila tjänst Telia belönades med Guldmobilen i kategorin årets mobila tjänst med motiveringen: "Ny teknik har ofta kritiserats för att vara för krånglig för användaren. Med Telia Go och liknande tjänster är alla olika inställningar färdiga i mobiltelefonen när den köps, vilket gör det möjligt att snabbt komma igång med olika Internet-tjänster." - Jag är övertygad om att nyttiga tjänster som är enkla att använda har framtiden för sig. Det faktum att användarna av Telia Go nu prisar oss, visar också att vi är på rätt väg, säger Marie Ehrling, vd för TeliaSonera Sverige. Bästa mobilnät för tredje året i rad Det var tredje året i rad som Telias GSM-nät belönades som bästa mobilnät och andra året för Telias GPRS-nät. Tidningen Mobils test av mobilnäten är den största som genomförs i landet och görs i samarbete med ett antal lokaltidningar. I testen sätts betyg på signalstyrka, samtalskvalitet, andel samtal som inte kopplas upp samt andelen samtal som bryts ofrivilligt. När det gäller gprs betygsätter tidningen också överföringshastighet och kapacitet. Om Telia Go Telia Go fungerar idag med mobiltelefonerna Nokia 3650, Sony Ericsson P800 och Sony Ericsson T610. Den som redan har någon av dessa telefoner med Telia-abonnemang, eller Telia Refill, kan enkelt och utan kostnad uppgradera till Telia Go. Allt som krävs är att skicka ett SMS med texten "teliago" till 4466 och följer instruktionerna i de SMS som automatiskt skickas tillbaka. Ytterligare information till journalister lämnas av: Håkan Ström, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, segment Privat, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00440/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00440/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com