Halebop först i Sverige med mobil-blogg

På Internet har bloggar funnits i flera år. Ordet blogg är egentligen en förkortning av webblogg – som är en slags personlig - ofta interaktiv - anslagstavla på internet. Fenomenet kommer som så mycket annat från USA. Nu tar bloggen steget över till mobiltelefonen och först ut i Sverige att erbjuda sina kunder att själva lägga upp sin egen blogg med text, ljud, bild och/eller video är mobiloperatören Halebop.

I samband med Halebops lanseringen av mobil-bloggen har tre hiphop-band – turnéaktuella Snook, MBMA (Mobbade Barn med Automatvapen) och Chords - publicerat artistbloggar på www.halebop.se och Halebop GoGo (wap.halebop.se). Besöker man Halebop på nätet eller i mobilen kan man alltså ta del av artisternas vardag. Alla kan enkelt skapa sin egen mobil-blogg. Allt som krävs är att ett MMS skickas till nummer 72333. Ordet BLOGG ska stå som första ord i meddelandetexten. Kostnaden för att skapa en personlig blogg är 5 kr/MMS plus eventuell trafiktaxa. Sedan är det bara att tipsa kompisen om att det finns något kul att läsa. - Det här är ett lätt och roligt sätt att tala om för kompisarna vad man gjort, gör eller ser. Dessutom är det kostnadseffektivt eftersom man inte behöver skicka ett MMS till varje kompis, säger Lars Roth på Halebop. Vi tror att det här kommer att resultera i att användningen av kameratelefoner ökar. Mobil-bloggen är resultatet av ett samarbete mellan Halebop och mobiltjänsteföretaget Aspiro.

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com