Information om störningar i GSM-nätet

Information om störningar i GSM-nätet TeliaSonera Sverige genomför underhållsarbete i telenätet natten mellan den 23 och 24 april i delar av Kronobergs- och Jönköpingslän. Arbetet kommer att ta ca 60 minuter och utföras mellan klockan 01.00 och 04.00. Underhållsarbete görs kontinuerligt för att säkerställa och öka kapaciteten i Sveriges bästa GSM nät.* Underhållsarbetet innebär att det inte går att ringa med mobiltelefoner under den utsatta tiden, det ska dock gå att nå larmnumret 112 då samtalen kopplas fram via andra teleoperatörer. Ett 60-tal orter i Kronobergs- och Jönköpingslän kommer att beröras av arbetet. TeliaSonera Sverige har informerat SOS-larmcentral. SOS-larmcentral ansvarar för att kommunernas räddningsledare informeras. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliaSoneras presstjänst, tfn 020-77 58 30 * Källa: Den oberoende branschtidningen Tidningen Mobil, nummer 6/2002 TeliaSonera, som skapats genom ett samgående mellan Telia och Sonera, är det ledande telekommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen, Helsingforsbörsen och NASDAQ. Pro formaomsättning per 31 dec 2002 var 81 miljader SEK (EUR 8.8 miljarder) och antalet anställda var 29 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT01240/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT01240/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com