Information om underhållsarbete i telenätet

Information om underhållsarbete i telenätet TeliaSonera Sverige genomför underhållsarbete i telenätet i Umeå natten mellan den 21 och 22 maj mellan klockan 01.00 och 03.30. Arbetet utförs på med anledning ett bygge. Arbetet tar ca 60 minuter och berör 9 300 kunder. Underhållsarbetet i telenätet innebär att en kabel ska flyttas, varför teletrafiken som normalt passerar genom den kabeln och tillhörande telestationen kommer att beröras under natten. TeliaSonera har informerat SOS-larmcentral som ansvarar för 112. SOS- larmcentral ansvarar för att kommunernas räddningsledare informeras. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliasSoneras presstjänst 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/20/20030520BIT00490/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com