Modernisering av mobila telenätet

Modernisering av mobila telenätet TeliaSonera Sverige genomför förbättringar och förstärkningar i det mobila telenätet, natten till den 5 december, mellan klockan 00.00 och 03.00. Moderniseringen ökar kapaciteten och säkerheten för framtidens tjänster i telenätet. Inom följande geografiska områden kommer GSM och NMT trafiken att påverkas; delar av Gotland, Kalmar, Stockholm, Södermanland och Östergötland. Arbetet innebär att en kabel ska skarvas om och kommer att medföra störningar eller eventuella avbrott i mobiltrafiken någon gång mellan klockan 00.00 och 03.00. Denna tidpunkt är vald av omtanke om kunderna då den mobila teletrafiken är mycket liten, vid den tiden på dygnet. Den fasta telefonin påverkas inte av avbrottet. Telia har informerat SOS-larmcentral som ansvarar för 112. SOS- larmcentral ansvarar i sin tur för att kommunernas räddningsledare informeras. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliaSonera Sveriges presstjänst 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/04/20031204BIT00280/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/04/20031204BIT00280/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com