PRELIMINÄRT RESULTAT AV TELIASONERAS INLÖSNINGSANBUD

PRELIMINÄRT RESULTAT AV TELIASONERAS INLÖSNINGSANBUD TeliaSonera (SSE: TLSN, HEX: TLS1V, NASDAQ: TLSN) meddelar idag, baserat på preliminära beräkningar den 5 februari 2003, att aktier, inklusive aktier representerade av amerikanska depåbevis, samt teckningsoptioner i Sonera (HEX: SRA) motsvarande sammanlagt cirka 4,4 procent av aktier och röster i Sonera efter full utspädning, har lämnats in i TeliaSoneras inlösningsanbud att förvärva utestående aktier, inklusive aktier representerade av amerikanska depåbevis, samt teckningsoptioner i Sonera. Efter fullföljandet av inlösningsanbudet, vilket löpte ut den 31 januari 2003, motsvarar TeliaSoneras sammanlagda innehav av värdepapper i Sonera cirka 99,4 procent av aktier och röster i Sonera efter full utspädning. Vederlag i inlösningsanbudet i form av värdepapper i TeliaSonera förväntas levereras den 17 februari 2003. TELIASONERA AB Michael Kongstad Senior Vice President, Communications DISTRIBUTION HEX Major Media Forward-Looking Statements This press release may contain forward-looking statements regarding Telia´s exchange offer to Sonera´s shareholders and warrantholders. Statements that are not strictly historical statements, including statements about Telia´s and Sonera´s beliefs and expectations, constitute forward-looking statements. By their nature, forward-looking statements are subject to risk and uncertainty because they relate to events and depend on circumstances that will occur in the future. Telia and Sonera are under no obligation to, and expressly disclaim such obligation to, update or alter their forward-looking statements, whether as a result of new information, future events or otherwise. Restrictions on Ability of Certain Persons to Participate in the Exchange Offer. Due to restrictions under the securities laws of Australia, the Hong Kong Special Administrative Region of the People´s Republic of China, Italy, Japan, New Zealand and South Africa, the exchange offer will not be extended to persons with registered addresses in, and who are residents of, any of Australia, the Hong Kong Special Administrative Region of the People´s Republic of China, Italy, Japan, New Zealand or South Africa. Cautionary Disclaimer/Legend The combination of Sonera and Telia is being implemented through an exchange offer being made by Telia to all shareholders of Sonera. The contents of this document are neither an offer to purchase nor a solicitation of an offer to sell shares of Telia. Any offer in the United States will only be made through a prospectus, which is part of a registration statement on Form F-4, which Telia filed with the U.S. Securities and Exchange Commission (the "SEC") on October 1, 2002. Sonera shareholders who are U.S. persons or are located in the United States are urged to carefully review the registration statement on Form F-4, the prospectus included therein and other documents relating to the offer that Telia has filed or will file with the SEC because these documents contain important information relating to the offer. You are also urged to read the related solicitation/recommendation statement on Schedule 14D-9 that was filed by Sonera with the SEC on October 1, 2002 regarding the offer. You may obtain a free copy of these documents at the SEC´s web site at www.sec.gov. You may also inspect and copy the registration statement on Form F-4, as well as any documents incorporated by reference therein, and the Schedule 14D-9 at the public reference room maintained by the SEC at 450 Fifth Street, NW, Washington, D.C. 20549. Please call the SEC at 1-800-SEC-0330 for further information about the public reference room. These documents may also be obtained free of charge by contacting Telia AB, Investor Relations, SE-12386 Farsta, Sweden. Attention: External Communications or Investor Relations (phone: +46 8 7137143, or Sonera, Teollisuuskatu 15, P.O. Box 106, FIN-00051 SONERA, Finland. Attention: Investor Relations (phone: +358 20401). YOU SHOULD READ THE PROSPECTUS AND THE SCHEDULE 14D-9 CAREFULLY BEFORE MAKING A DECISION CONCERNING THE OFFER. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliaSoneras presstjänst 020-77 58 30 TeliaSonera är Nordens ledande telekommunikationsföretag. Koncernens hemmamarknad är Norden och Baltikum. TeliaSoneras huvudinriktning är att bättre tillmötesgå sina kunder inom kärnverksamheten och att skapa värde för sina aktieägare genom starkare resultat och kassaflöden. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen, Helsingforsbörsen och NASDAQ. Pro formaomsättning per 31 dec 2001 var 80,9 miljader SEK och antalet anställda 30 juni 2002 var 30 045. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT01000/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/05/20030205BIT01000/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com