Snöbollen som överlevde

Snöbollen som överlevde TeliaSoneras norska dotterbolag Netcom tog hem pris när norska reklambranschens "Oscarsgala" gick av stapeln på Rockefeller i Oslo på torsdagskvällen. Business-prispokalen fick Netcom med motiveringen "...att de i osedvanligt stor grad lyckats erövra marknadsandelar, öka försäljningen och etablera en profil där budskapet är enkelt och lättbegripligt." 1992 skrev den norska tidningen Kapital, som ges ut av Hegnar Media, att Netcoms chanser att överleva var större än en snöboll i helvetet - men inte mycket större. Idag backar Trygve Hegnar och säger "så fel man kan ha". Businesspriset delas ut till ett företag som "har en tydlig marknadsstrategi och där reklamen utan tvekan har bidragit till den affärsmässiga utvecklingen och det ekonomiska resultatet". - Det är väldigt roligt för oss. Det visar att vi tänker rätt och att det får uppmärksamhet långt utanför Netcoms fyra väggar, säger Sondre Aarrestad, marknadschef på Netcom. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliaSoneras presstjänst, tfn 020-775830 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00950/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/24/20031024BIT00950/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com