Telia lanserar ungdomserbjudande och ny prisplan för Telia Refill

Telia lanserar ungdomserbjudande och ny prisplan för Telia Refill Idag presenterar Telia en ny prisplan med lägre priser för Telia Refill och ett nytt ungdomserbjudande som bland annat ger lägre pris på SMS. Med den nya prisplanen sänks samtalstaxan till exempel med drygt 18 procent på vardagar mellan 8-18 från 6,00 kronor till 4,90 kronor. Refill Bas heter den nya prisplanen som innebär lägre samtalstaxor för alla Telias kontantkorts kunder som väljer att ansluta sig. För ungdomar (till och med 25 år) som väljer Refill Bas presenteras dessutom ytterligare två nyheter. Lägre SMS-pris och 200 kronor i samtalstid när man registrerar sitt Refillkort. - Vi har idag mer än 1,8 miljoner Refillkunder och bland ungdomar är det det populäraste alternativet. Med den nya prisplanen ger vi våra kontantkortskunder möjligheten att ringa mycket billigare och gör Refill ännu mer attraktivt för ungdomar genom extra billiga SMS, säger Indra Åsander, chef segment Privat på TeliaSonera Sverige. Samtalstaxorna för Refill Bas och Refill Original visas nedan (priser inkl. moms): Refill Bas (Ny) Refill Original Mån-fre 08-18* 4,90 kr 6,00 kr Övrig tid* 0,50 kr 0,80 kr Öppningsavgift 0,90 kr/samtal 0,40 kr/samtal SMS (registrerat Refill tom 25 år) 1,00 kr/meddelande --- SMS 1,50 kr/meddelande 1,50 kr/meddelande Lägre priser på SMS för ungdomar SMS-taxan sänks från dagens 1,50 kr/meddelande till 1 kr/meddelande för de ungdomar (till och med 25 år) som väljer Refill Bas och registrerar sitt Refillkort. Man får dessutom 200 kronor i samtalstid, vilket motsvarar 200 SMS eller upp till 400 minuters samtal. * Till övriga mobiloperatörer: mån-fre 08-18 6,00 kr, Övrig tid 2,00 kr Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, segment Privat, 020-77 58 30 Hans G. Larsson, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, segment Privat, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00190/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00190/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com