Telia vann en Guldnyckel

Telia vann en Guldnyckel Telia tilldelades igår kväll, för andra året i rad, en Guldnyckel på Guldnyckel-festen som hölls på restaurang Tyrol på Gröna Lund i Stockholm. Priset delades ut i anslutning till den årliga DM-dagen som arrangeras av Swedma, Swedish Direct Marketing Association. "Telia fördel", Telias förmånsprogram, delade relationspriset med ExtraFilm. I kategorin relationspriset tävlar de bidrag som särskilt utnyttjat de långsiktiga relationsskapande möjligheterna med direktmarknadsföring. Förutom "Telia fördel" var ExtraFilm, Multichannel och Coop Forum nominerade. År 2002 vann "Telia fördel" en Guldnyckel i kategorin bästa lojaliseringsprogram. För att lojalisera privatkunderna driver Telia sedan 1999 ett förmånsprogram, "Telia fördel". Programmet belönar storkonsumenter och kunder som har många av sina tjänster hos Telia. För varje krona kunderna betalar för att ringa (fast och mobilt), surfa, mejla, SMS: a eller faxa får de en poäng som kan bytas ut mot Telia-produkter, nöjen eller resor. Kunder får också riktade erbjudanden om nya produkter och tjänster, vilket visat sig ge mycket goda resultat då dessa kunder är väldigt svarsbenägna. Programmet är mycket framgångsrikt och cirka 700 000 privatkunder har hittills anslutit sig. Som byrå använder Telia Grey Momentum och som produktionsbolag KGM. Totalt fanns det i år ni tio kategorier i Guldnyckeltävlingen. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Camilla Cramner, ansvarig Telia Fördel, tfn. 070-530 67 86 TeliaSonera, som skapats genom en fusion mellan Telia och Sonera, är det ledande telekommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen, Helsingforsbörsen och NASDAQ. Pro formaomsättning per 31 dec 2002 var 81 miljader SEK (EUR 8.8 miljarder) och antalet anställda 30 juni 2002 var 29 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00610/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/28/20030328BIT00610/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com