Telias mobilnät bäst alla kategorier

Telias mobilnät bäst alla kategorier I tidningen Mobils årliga test av de svenska mobiltelenäten, vann Telia i klassen bästa GSM-nät och tog dessutom hem segern i klassen bästa GPRS- nät. Det är tredje året i rad som Telias GSM-nät rankas som nummer ett i landet och andra året som man står som segrare i GPRS-klassen. Tidningen Mobils test är den största som genomförs i landet och görs i samarbete med ett antal lokaltidningar. I testen sätts betyg på signalstyrka, samtalskvalitet, andel samtal som inte kopplas upp samt andelen samtal som bryts ofrivilligt. När det gäller GPRS, eller som det kallas: mobilt Internet, betygsätter man också överföringshastighet och kapacitet. Telias testprotokoll visar toppbetyg i så gott som samtliga kategorier. - Mobilt Internet och e-post i mobilen blir allt vanligare och naturligtvis vill våra 3,6 miljoner kunder kunna använda tjänsterna i hela landet. Vi är både stolta och glada över den här utmärkelse, som inte bara visar att vi gör rätt saker utan också sporrar oss att bli ännu bättre, säger Marie Ehrling vd för TeliaSonera Sverige. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, pressansvarig TeliaSonera Privat 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/28/20030528BIT00790/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com