TeliaSonera säljer Telia Mobile Finland till Finnet OY

TeliaSonera säljer Telia Mobile Finland till Finnet OY TeliaSonera har träffat avtal om försäljning av Telia Mobile Finland till Finnet OY (DNA Finland Oy, Suomen 2G Oy och Suomen 3P Oy). Försäljningen av Telia Mobile Finland var ett krav från EU för att godkänna sammanslagningen mellan Telia och Sonera. Affären förväntas slutföras under första halvåret 2003. För att affären ska fullföljas krävs nödvändiga godkännanden från EU och den finska konkurrensmyndigheten. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Birgitta Grafström, pressansvarig, tfn 08-601 81 67 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00510/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/12/20030512BIT00510/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com