TeliaSonera skyddar kunderna mot skräppost

TeliaSonera skyddar kunderna mot skräppost TeliaSonera inför nu ett skydd mot skräppost, så kallad spam, för alla med e-postadress hos Telia. Skyddet innebär att TeliaSoneras nät inte längre kommer att ta emot e-post från kända avsändare av skräppost. På TeliaSonera hoppas man därigenom kunna rensa bort mellan 50 och 75 procent av dagens skräppost. Ursprungligen planerade man att införa skyddet i april, men då mängden skräppost ökat avsevärt under senare tid aktiveras skyddet redan nu. - Vi vet att våra kunder är rejält trötta på att tvingas rensa bort skräppost för att kunna hitta den e-post de verkligen vill ha. På det här sättet hoppas vi kunna göra vardagen lite enklare för alla som använder Internet, säger Indra Åsander, chef för segment privat på TeliaSonera Sverige. Skyddet, som också används av andra Internetoperatörer, är i TeliaSoneras fall utformat så att endast skräppost från kända avsändare kastas. Det är kostnadsfritt och fungerar automatiskt utan att man som kund behöver ändra några inställningar. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Jan Sjöberg, medierelationer, TeliaSonera Sverige, telefon: 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00490/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/13/20030313BIT00490/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com