TeliaSoneras årsredovisning 2002

TeliaSoneras årsredovisning 2002 TeliaSoneras årsredovisning för 2002 finns nu tillgänglig på www.teliasonera.se/ir. Samtidigt påbörjas distributionen av årsredovisningen till de aktieägare som begärt att få finansiell information skickad till bostaden. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: TeliaSoneras presstjänst, 020-77 58 30 TeliaSonera, som skapats genom en fusion mellan Telia och Sonera, är det ledande telekommunikationsföretaget i Norden och Baltikum. TeliaSonera är noterat på Stockholmsbörsen, Helsingforsbörsen och NASDAQ. Pro formaomsättning per 31 dec 2002 var 81 miljader SEK (EUR 8.8 miljarder) och antalet anställda 30 juni 2002 var 29 000. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/11/20030411BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/11/20030411BIT00430/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com