TeliaSoneras svenska mobilkunder kan skicka MMS till Tele2/Comviqs kunder

TeliaSoneras svenska mobilkunder kan skicka MMS till Tele2/Comviqs kunder Från och med i dag kan TeliaSoneras svenska mobilkunder skicka MMS (bild, ljud och text) till Tele2/Comviqs mobilkunder. Sedan en tid tillbaka är det också möjligt för TeliaSoneras 3,5 miljoner svenska mobilkunder att skicka MMS till Vodafones kunder. Sedan i december har TeliaSoneras svenska mobilkunder kunnat skicka multimediameddelanden (MMS) till andra TeliaSonera kunder i Sverige. Till och med den 31 maj är det gratis att skicka MMS om man är TeliaSonera-kund i Sverige. - Det är glädjande att vi nu även har kommit överens med Tele2/Comviq när det gäller MMS. För våra svenska mobilkunder innebär detta att de kan skicka MMS till ännu fler av sina vänner vilket gör tjänsten ännu bättre. Nu finns det inte längre några hinder för kunderna och vi tror att vi kommer att se en kraftig ökning när det gäller MMS, säger Indra Åsander, chef Segment Privat på TeliaSonera Sverige. MMS är efterföljaren till populära SMS, men ger användaren möjlighet att uttrycka sig på ett ännu mer nyanserat sätt. Ett meddelande kan bestå av bild, ljud och text som kan kombineras på valfritt sätt. TeliaSoneras svenska mobilkunder kan skicka MMS som är upp till 50 kb stora, vilket motsvarar några bilder, kombinerat med ett ljudklipp och text. Tjänsten är kostnadsfri till och med den 31 maj 2003 och därefter kostar det 3,80 kronor inklusive moms att skicka ett MMS-meddelande. Att ta emot ett meddelande kostar ingenting. Sedan den 17 mars kan TeliaSoneras svenska och finska mobilkunder skicka MMS mellan varandra. Den 8 april presenterade TeliaSonera Sverige att man kommit överens med Vodafone om samtrafik för MMS. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, segment Privat, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/15/20030415BIT00260/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/15/20030415BIT00260/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com