TeliaSoneras svenska mobilkunder kan skicka MMS till Vodafone-kunder

TeliaSoneras svenska mobilkunder kan skicka MMS till Vodafone-kunder TeliaSonera Sverige har kommit överens med Vodafone om samtrafik för MMS. För TeliaSoneras drygt 3,5 miljoner svenska mobilkunder innebär det att alla som har en mobiltelefon med stöd för MMS nu även kan skicka multimediameddelanden till Vodafones kunder. Sedan i december har TeliaSoneras svenska mobilkunder kunnat skicka multimediameddelanden (MMS) till andra TeliaSonera kunder i Sverige. Till och med den 31 maj är det gratis att skicka MMS om man är TeliaSonera kund i Sverige. - Eftersom det nu blir möjligt för våra kunder att inte bara skicka MMS till andra TeliaSonera kunder utan även till Vodafones kunder så ökar värdet av tjänsten och det blir ännu roligare för våra kunder. Vi räknar med att användningen av MMS kommer att ta fart på allvar den närmaste tiden och att MMS inom några år kommer att bli lika populärt som SMS, säger Indra Åsander, Chef Segment Privat på TeliaSonera Sverige. MMS är efterföljaren till populära SMS, men ger användaren möjlighet att uttrycka sig på ett ännu mer nyanserat sätt. Ett meddelande kan bestå av bild, ljud och text som kan kombineras på valfritt sätt. TeliasSoneras svenska mobilkunder kan skicka MMS som är upp till 50 kb stora, vilket motsvarar några bilder, kombinerat med ett ljudklipp och text. Tjänsten är kostnadsfri till och med den 31 maj 2003 och därefter kostar det 3,80 kronor inklusive moms att skicka ett MMS-meddelande. Att ta emot ett meddelande kostar ingenting. Sedan den 17 mars kan TeliaSoneras svenska och finska mobilkunder skicka MMS mellan varandra. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, pressansvarig, TeliaSonera Sverige, segment Privat, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00290/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/08/20030408BIT00290/wkr0002.pdf

Vi är Telia Company, den nya generationens telekomföretag. Våra cirka 20 000 duktiga kollegor möter miljontals kunder varje dag i världens mest uppkopplade länder. Vi är knutpunkten i det digitala ekosystemet som gör det möjligt för människor, företag och samhällen att få tillgång till allt som är viktigt för dem, på deras villkor, dygnet runt – året om. Vi har bestämt oss för att förändra it-och telekomindustrin och föra världen närmare våra kunder och vårt huvudkontor ligger mitt i teknik- och innovationshjärtat Stockholm. Läs mer på www.teliacompany.com