12 000 hushåll i Botkyrka får bredbandstjänster via com hem

12 000 hushåll i Botkyrka får bredbandstjänster via com hem AB Botkyrkabyggen har slutit avtal med com hem ab om att installera bredbandsuppkopplingar till samtliga Botkyrkabyggens 12 000 lägenheter. Utbyggnaden kommer att påbörjas efter sommaren och beräknas vara klar inom ett år. Valet av leverantör har gjorts efter en jämförelse mellan de olika aktörerna på bredbandsmarkanden. -Vi har gjort en noggrann genomgång av vad de olika leverantörerna har kunnat erbjuda. Det avgörande i valet av com hem är att de erbjuder det bredaste utbudet av tjänster samtidigt som de har en tekniska lösning som ger låga kostnader med bibehållen kvalitet, säger Björn Andersson VD för AB Botkyrkabyggen. Med det nya avtalet får Botkyrkabyggens hyresgäster tillgång till en rad bredbandiga tjänster både via datorn och TV:n. Förutom analog TV, 50 digitala TV-kanaler, pay- per view, musiktjänster, spel m m får hyresgästerna tillgång till Internet Cable som är com hems internettjänst med bredbandskapacitet. Internet Cable kostar 200 kr per månad och då ingår obegränsad surftid. Ytterligare information kan lämnas av: Björn Andersson, VD AB Botkyrkabyggen, 08-530 693 47 Anders Johansson, presschef com hem ab 08-601 88 41 eller 070-677 88 41 eller gå in på www.comhem.com ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00460/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/29/20000529BIT00460/bit0002.pdf