Alla Telias mobilkunder får fritt prova GPRS

Alla Telias mobilkunder får fritt prova GPRS Telia erbjuder alla sina mer än tre miljoner svenska mobilkunder att fritt få prova GPRS under tre månader. Som första svenska operatör ger också Telia sina Refillkunder möjligheten att prova GPRS. Erbjudandet ingår i Telias satsning på mobilt internet och gäller från den 14 november fram till den 14 februari nästa år. - Jag anser att det är en onyanserad mediadebatt som pågår idag kring mobilt internet. Det är dags för branschen att inte vara så negativ utan istället se möjligheterna! Telia erbjuder t ex redan idag över 100 mobila internettjänster och många SMS-tjänster som vi nu ger våra kunder möjlighet att prova med kostnadsfri GPRS-access, säger Kenneth Karlberg, vd, Telia Mobile AB. Telias erbjudande ger nu både abonnemangskunder och Refillkunderna chansen att prova på att vara ständigt uppkopplade via GPRS. - Ungdomar är på många sätt drivande när det gäller mobil kommunikation, och flertalet av dem använder idag Refillkort. Därför känns det bra att vi nu har ett erbjudande som ger alla våra mobilkunder möjligheten att använda Telia Mobile OnLine, säger Anders Bruse, chef, Telia Mobile Sverige. Telias kampanjerbjudande innebär att alla Teliakunder som har en GPRS- telefon kan prova GPRS utan kostnad upp till 25 Mb med start från den 14 november fram till Alla hjärtans dag den 14 februari. Även de som redan har tecknat sig för tilläggstjänsten Telia Mobile OnLine omfattas av kampanjerbjudandet. Med Telia Mobile OnLine som är Telias GPRS-erbjudande kan man skicka och ta emot e-post med mobiltelefonen och använda ett flertal Internetbaserade mobila tjänster. Telia Mobile Intouch, blir också tillgänglig med chat, e-post osv. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Carina Axelsson, kommunikationsdirektör, Telia Mobile AB, 020-77 58 30, eller Håkan Ström, pressansvarig, Telia Mobile Sverige, 020-77 58 30 Telia är Nordens ledande kommunikationsföretag. Vår idé är att utveckla och driva den absoluta spetstekniken i ett utpräglat mänskligt perspektiv. Vi vill skapa en ny värld där människor kan frigöra sina möjligheter, privat och i arbetet. Omsättning 2000 var 54 064 MSEK och antalet anställda 29 868. Telia är noterat på Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00320/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/08/20011108BIT00320/bit0001.pdf