Bo Jacobsson tillträder som ny CFO i Teliakoncernen

Report this content

Bo Jacobsson tillträder som ny CFO i Teliakoncernen Bo Jacobsson tillträder som CFO för Teliakoncernen. Han efterträder Reinhold Geijer som slutar på egen begäran. Bo Jacobsson tillträdde som ansvarig för Ekonomi och controlling i Teliakoncernen i månadsskiftet augusti/september. Han ingår också som styrelseledamot i flera av koncernens bolag. -Vi är mycket glada över att det redan finns en så stark kraft i koncernen som Bo Jacobsson, kommenterar Teliakoncernens tillförordnade koncernchef Marianne Nivert beslutet. -Trots att Bo hittills bara varit här en kort period har han redan satt sig i respekt genom sitt kunnande. Jag ser fram emot samarbetet, säger också Marianne Nivert. Bo Jacobsson kommer närmast från Scancem där han varit vd de senaste två åren. Dessförinnan var han CFO i samma bolag. Samma befattning hade han på Trelleborgskoncernen 1991-97. Bo Jacobsson är född 1951, är gift och har två barn. För ytterligare information var god kontakta: Marianne Nivert, tillförordnad koncernchef Teliakoncernen tel 08-713 25 00 Lars Härenstam, personaldirektör Teliakoncernen 08-713 64 40 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/13/20001013BIT00150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/13/20001013BIT00150/bit0002.pdf