Din Del öppnar 187 portaler för lokal handel på Internet

Genombrott för lokal e-handel Din Del öppnar 187 portaler för lokal handel på Internet Din Del AB gör nu en storsatsning på lokal näthandel - för både butiker och tjänsteföretag - runtom i Sverige. På 187 orter öppnas lokala handelsplatser på Internet. Satsningen är den hittills största på e-handel i Sverige. - Vår lösning för den lokala e-handeln kan mycket väl betyda genombrottet för e-handeln totalt sett. www.dindel.se kommer med lösningarna på den traditionella e-handelns största problem: leveranstryggheten och betalningssäkerheten, säger Bengt Dahl, VD Din Del AB. Många mindre företag saknar kunskap, tid och resurser samt känner osäkerhet inför elektroniska affärer. Din Dels koncept hjälper dem över dessa hinder. Med Din Dels hjälp får lokala butiker och tjänsteföretag ytterligare ett enkelt och effektivt sätt att nå nya och gamla kunder på den lokala marknaden. Flera undersökningar visar också att många konsumenter kräver säkra betalningssätt och tillförlitliga leveranser för att börja handla på Internet. Din Dels lokala e-handelslösning tar även hand om dessa problem. - Hos oss behöver kunden aldrig lämna ut kort- och kreditnummer över Internet. Kunden betalar i stället vid leveransen, som sköts säkert och effektivt genom det avtal som vi tecknat med transportföretaget Netrevelation AB. Det är också kunden som väljer tid för leveransen, säger Bengt Dahl. Med lokal e-handel blir det enkelt och tryggt för konsumenterna samtidigt som den lokala handeln och bygden gynnas. - Med telefonkatalogen Din Dels unika lokala position runtom i Sverige är det naturligt för oss att göra en stark satsning på den lokala e-handeln. Vi erbjuder kunder och företag ett enkelt, snabbt och säkert sätt att handla. Dindel.se blir kundernas guide när man söker produkter eller tjänster på den lokala marknaden. Dindel.se's breda innehåll och mångfald gör den till 2000-talets moderna lanthandel på Internet, säger Bengt Dahl. Din Del AB har genom sina lokala telefonkataloger tillgång till unika databaser för en satsning på den lokala e-handeln. I databaserna finns både kunderna och handels- och tjänsteföretagen. För konsumenten är det förstås en stor trygghet att handla från lokala företag som de redan är bekanta med. För ytterligare upplysningar: www.dindel.se Bengt Dahl, VD Din Del AB telefon: 08-704 35 35, mobil: 070-589 00 80 eller mail: bengt.dahl@dindel.se Thor-Björn Schiller, affärsutvecklare Din Del AB telefon: 08-704 35 15, mobil: 070-554 71 89 eller mail: thor-bjorn.schiller@dindel.se Bifogas: förteckning över etableringsorter Din Del AB är dotterbolag till Telia InfoMedia Reklam AB vars verksamhet kommer att avyttras från Telia inom kort. Telia InfoMedia Reklam AB är idag det bolag i Telia som ansvarar för tryckta och Internetbaserade katalogtjänster, såsom Gula Sidorna, Emfas.com och Din Del.' Din Del områden Din Del-område Din Del-område Alingsås-Vårgårda-Sollebrunn Jönköping-Huskvarna-Gränna- Mullsjö Alvesta-Rydaholm Kalix-Överkalix Arboga med KAK företagen Kalmar Arvidsjaur-Arjeplog Karlshamn-Olofström Arvika-Charlottenberg-Åmotfors-Årjäng Karlskoga-Degerfors Askersund Karlskrona Avesta-Krylbo Karlstad-Forshaga-Deje- Molkom- Bengtsfors-Ed-Mellerud -Kil-Grums-Hammarö Boden Katrineholm-Vingåker Bollnäs-Alfta-Edsbyn Kinda Borlänge Kiruna Borås Klippan-Perstorp-Örkelljunga Botkyrka-Salem Kopparberg-Hällefors- Grythyttan Bromma Kramfors(-Sollefteå) Burlöv-Lomma Kristianstad Eksjö - Mariannelund Kristinehamn-Storfors Emmaboda Kumla Enköping - Bålsta Kungsbacka Eskilstuna Kungsör med KAK företagen Eslöv-Höör Kungälv - Ale Fagersta-Norberg-Skinnskatteberg Köping med KAK företagen Falkenberg Laholm Falköping Landskrona Falun Leksand-Gagnef Filipstad Lerum Finspång Lessebo Flen-Malmköping Lidingö Gotland Lidköping vid Värnern Gällivare-Hakkas-Porjus Lindesberg Gävle-Älvkarleby-Hedesunda-Ockelbo Linköping Göteborg City Ljungby Hagfors-Munkfors Ljusdal-Los Hallsberg - Laxå Ludvika-Smedjebacken Hallstahammar - Surahammar Luleå med Råneå Halmstad Lund Haninge Lysekil-Sotenäs Hammarstrand-Bräcke-Gällö-Stugan Malmö City med Köpenhamnsguide Hedemora-Säter Mariestad-Töreboda-Hova- Gullspång Helsingborg Mark-Kinna Hjo-Tibro-Karlsborg Markaryd-Strömnäsbruk Huddinge Mjölby Hudiksvall-Bergsjö-Delsbo Mora-Orsa-Älvdalen Hultsfred-Vimmerby-Virserum Motala Härjedalen Munkedal - Färgelanda Härnösand Mälaröarna Hässleholm Mölndal-Mölnlycke Höganäs Mönsterås Hörby Nora Jokkmokk-Vuollerim-Porjus Norrköping Järfälla-UpplandsBro Norrort Din Del områden Din Del-område Din Del-område Norrtälje Tidaholm Nybro Tierp Nyköping-Oxelösund Tingsryd - Ryd Nynäshamn-Sorunda-Ösmo Tornedalen Nässjö Torsås Orust-Tjörn Tranås-Aneby-Österbymo Oskarshamn Trelleborg Partille Trollhättan-Lilla Edet Piteå-Älvsbyn Trosa-Vagnhärad Ronneby Tyresö Rättvik Uddevalla Sala-Heby-Tärnsjö-Östervåla Ulricehamn Sandviken-Hofors Umeå Sigtuna-Märsta-UpplandsVäsby Uppsala Skara-Götene Vadstena - Ödeshög Skellefteå Vansbro Skövde Vara-Grästorp-Essunga Sollefteå(-Kramfors) Varberg Sollentuna - Akalla - Kista Vetlanda Solna Vänersborg Stenungsund Västerbottens Inland Stockholm City Västerort Strängnäs-Mariefred Västervik-Gamleby Strömstad-Grebbestad Västerås Strömsund Västra Frölunda - Askim Sundbyberg Växjö Sundsvall-Timrå Ystad Sunne-Torsby Ånge-Torpshammar Svedala Åre - Järpen - Krokom Svenljunga-Tranemo Åseda - Lenhovda Svenstavik Åtvidaberg Sydvästra Skåne Älmhult-Osby Sydöst - Nacka - Värmdö Ängelholm-Båstad Säffle - Åmål Öckerö med de 10 öarna Sälen - Malung Öland Sävsjö Örebro Söderhamn Örnsköldsvik-Bredbyn-Björna- Husum Söderköping - Valdermarsvik Östbo-Västbo Södertälje Östersund med Lit Sölvesborg-Bromölla Österåker-Vaxholm Östhammar-Alunda-Österbybruk ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/08/20000508BIT00550/bit0002.pdf