"Ett glädjande beslut"

"Ett glädjande beslut" - Regeringens beslut om ett breddat ägande i Telia är mycket glädjande. Genom börsnoteringen ges Telia nu tillgång till kapitalmarknadens alla instrument för sin fortsatta utveckling. De förändringar och de investeringar som nu sker i verksamheten ger Telia en god strategisk position inför framtiden. Det säger Telias styrelseordförande Lars-Eric Petersson i en kommentar till regeringens beslut att börsnotera Telia. Med vänlig hälsning Telias Presstjänst 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/22/20000522BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/22/20000522BIT00360/bit0002.pdf