Fånga mördare, gör karriär på TV eller lös gåtor på nätet

Fånga mördare, gör karriär på TV eller lös gåtor på nätet Telia inleder samarbete med Vision Park "Polis", "Wannabe" och "Giftet" är tre storsäljande datorspel. Nu kan du spela dem utan att behöva köpa dem - direkt på nätet. Det är möjligt genom att Vision Park har inlett ett samarbete med Telia Games On Demand som hyr ut spel online. För en låg kostnad får du enkelt tillgång till marknadens mest omtalade action-, sport och äventyrsspel hemma i datorn. Nu kan alla i hela Sverige, som har en bredbandsuppkoppling från Telia med fast månadskostnad, få tillgång till Telia Games On Demand. I dagsläget är Microsoft, och nu även Vision Park, leverantörer till tjänsten Telia Games On Demand. Tjänsten får på sikt fler spelleverantörer. Telia Games On Demand uppdateras kontinuerligt och innehåller såväl de nyaste spelen som de gamla favoriterna. Det finns ett stort antal spel att välja mellan till en låg kostnad. Kunden betalar endast en mindre hyra per påbörjad speltimme*. - Vi är övertygade om att det är på innehållssidan som slaget om bredbandskunderna kommer att avgöras. Vår ambition är att erbjuda våra kunder ett så brett utbud som möjligt, och samarbetet med Vision Park ser vi som ett led i denna strategi, säger Jakob Hammarstedt, affärsansvarig för Telia Games On Demand. Vision Park är innehållsleverantör av e-underhållning inom områdena onlineunderhållning, spel- och företagsunderhållning. Företagets ambition med de egenutvecklade spelen är att producera underhållning som ger "intellektuellt motstånd", berika användaren och inte bygga på meningslöst våld. Bolaget har varit noterat på Stockholm Börsinformations aktielista sedan september 1997. - Vårt samarbete med Telia kring tjänsten Games On Demand innebär att tillgängligheten av spel och underhållning underlättas och ökar. Det är bra för konsumenterna och viktigt för att kunna bredda marknaden. Nya distributionssätt möjliggör att fler bekvämt kan ta del av ny och engagerande underhållning, säger Pia Evinger, Förlagschef Vision Park. Den tekniska plattformen har utvecklats av Extent Technologies Ltd, www.exent.com * Spelen är idag indelade i tre prisgrupper:19, 24 och 29 kr inkl. moms per påbörjad speltimme Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Jakob Hammarstedt, Affärsansvarig Telia Games On Demand, Telia, tel 08-456 73 36, mobil 070-515 11 72 Susanne Iverus Marknadschef Vision Park Online tel. 08-545 89210 mobil 070-549 00 08 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00890/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/07/20000607BIT00890/bit0002.pdf