Första nordiska företagstjänsten från TeliaSonera

Första nordiska företagstjänsten från TeliaSonera TeliaSonera lanserar en nordisk IP-VPN-tjänst, en totallösning för företag som använder affärsnät och datakommunikation över nationsgränserna. Erbjudandet är tänkt att lösa kundernas önskemål om att knyta ihop företagets kontor, sajter, nätverk, intranät och Internet, på ett säkert, pålitligt, flexibelt och kostnadseffektivt sätt. Den nordiska IP-VPN-tjänsten möjliggör ett flertal vägar till kommunikation och delade resurser för företagskunder och affärspartners, anställda och mellan företagets kontor. - Som ett resultat av fusionen kan vi nu presentera TeliaSoneras första nordiska tjänst. Vi lanserar en ny gemensam IP-VPN-tjänst för företag, som knyter ihop våra datanät och möjliggör global räckvidd, säger Harri Koponen, ställföreträdande koncernchef i TeliaSonera. Erbjudandet innehåller en komplett spännvidd av VPN/WAN-tjänster till företag som använder affärsnät och datakommunikation över nationsgränserna. Målet är att producera kundanpassade lösningar på ett standardiserat sätt, som kombinerar fördelar som flexibilitet, skalbarhet och funktionalitet på ett optimalt sätt för den specifike kundens behov och önskemål. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: I Sverige: Mårten Dahl, TeliaSonera Sweden, Telia AB, tel: +46 70 659 58 19 e-mail: mårten.m.dahl@telia.se eller i Finland: Markku Järvinen, Vice President, TeliaSonera Finland, Sonera Oyj, mobil: +358 405 444113 e-mail: markku.d.jarvinen@sonera.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/19/20030219BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/19/20030219BIT00820/wkr0002.pdf