Hitta kompisarna med Telia FriendFinder

Hitta kompisarna med Telia FriendFinder Från och med idag får Telias drygt tre miljoner mobilkunder tillgång till positioneringstjänsten FriendFinder. Tjänsten innebär att man via SMS, webben eller WAP enkelt kan se om några kompisar finns i närheten och kommunicera med dessa. Antingen individuellt eller i grupp. FriendFinder bygger på mobil positionering, vilket innebär att en mobiltelefon kan känna av var en annan mobiltelefon befinner sig. För att man ska kunna bli positionerad av någon annan måste man först godkänna att andra kan se var man befinner sig. Det går också att när som helst göra sig "osynlig" om man inte vill bli positionerad för en stund. - Tjänsten riktar sig framförallt till våra unga kunder. Ungdomar är mycket intresserade av mobila underhållningstjänster och storanvändare av SMS. Genom FriendFinder blir det enkelt att se om någon kompis finns i närheten om man blir sugen på en fika på stan, säger Anders Bruse, chef för Telia Mobile Sverige. Använder man FriendFinder på webben skickas en karta där man kan se var kompisen befinner sig. Med SMS och WAP kommer beskrivningen som en löpande text. Att positionera en person via SMS kostar 3 kronor och man kan positionera upp till 10 personer samtidigt. FriendFinder hjälper inte bara till med att ta reda på var vännerna befinner sig utan tjänsten gör det även möjligt att kommunicera med kompisarna individuellt eller i grupp via SMS, WAP eller Internet. Så här gör du för att börja använda FriendFinder: Via SMS: Skicka ett SMS med REG [ditt alias/smeknamn], till exempel REG ROBIN, till kortnumret 4477! Över WAP: Anslut dig till MyDOF-portalen, välj Tjänster, välj Mobil Position eller Sökning, välj FriendFinder och registrera dig enligt anvisning! På Webben: Gå in på www.teliamobile.se/friendfinder och följ instruktionerna! Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Håkan Ström, pressansvarig, Telia Mobile Sverige, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT00150/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/14/20011114BIT00150/bit0001.pdf