Kennet Rådne ordinarie affärsområdeschef för Telia Networks

Kennet Rådne ordinarie affärsområdeschef för Telia Networks Kennet Rådne blir ordinarie affärsområdeschef för Telia Networks fr o m den 1 december i år. Kennet Rådne, 44 år, har sedan han anställdes den 1 augusti 2001 varit tillförordnad affärsområdeschef. Han kommer närmast från Ericsson där han var VD för Ericsson Internet Solutions AB. Dessförinnan var han VD för Ericsson Businesss Consulting AB och VD för Ericsson Software Technology AB. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Lars Härenstam, personaldirektör i Telia AB, tfn 08-713 64 40. Telia är Nordens ledande kommunikationsföretag. Vår idé är att utveckla och driva den absoluta spetstekniken i ett utpräglat mänskligt perspektiv. Vi vill skapa en ny värld där människor kan frigöra sina möjligheter, privat och i arbetet. Omsättning jan-sep 2001 var 42 226 MSEK och antalet anställda 22 509. Telia är noterat på Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00900/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/22/20011122BIT00900/bit0001.pdf