Klargörande: Ingen särnotering av carrierverksamheten

Klargörande: Ingen särnotering av carrierverksamheten I dagens Svenska Dagbladet uppges att Telia har börjat förbereda sig för att dela upp organisationen ytterligare. Syftet skulle enligt tidningen vara att Telia har för avsikt att särnotera carrierverksamheten. Uppgiften är felaktig. Inget sådant beslut är fattat. Ingen sådan planering pågår. Däremot finns sedan tidigare beslut om att Telias kabel-TV-verksamhet i Sverige ska säljas, att ägandet i irländska Eircom ska avyttras, liksom att Telias katalogverksamhet ska särnoteras. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Telias Presstjänst 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/17/20000517BIT00360/bit0002.pdf