Majoritetsägare i Scandinavia Online AB inleder gemensam process för försäljning av sina aktier Telia, Schibsted och Telenor har undertecknat ett Letter of Intent om en gemensam process för försäljning av sina aktier i Scandinavia Online AB. De tre ägarna kontrollerar idag 76 procent av aktiekapitalet i Scandinavia Online AB. De tre majoritetsägarna har funnit att branschens strukturförändringar, med ökat behov av industriellt fokus för att uppnå stordriftsfördelar, leder till att Scandinavia Online AB har en större möjlighet till värdeökning med en industriell ägare som bättre kan utnyttja Scandinavia Online AB:s unika nordiska marknadsposition. Beslutet påverkar inte de tre ägarnas övriga enskilda verksamheter. De tre majoritetsägarna har gemensamt engagerat ABG Sundal Collier som rådgivare i försäljningsprocessen. För mer information till journalister, vänligen kontakta Affärsområdeschef Eva Lindqvist, Telia Equity, via Telias Presstjänst tel 020-775830 Telia är Nordens ledande kommunikationsföretag. Vår idé är att utveckla och driva den absoluta spetstekniken i ett utpräglat mänskligt perspektiv. Vi vill skapa en ny värld där människor kan frigöra sina möjligheter, privat och i arbetet. Omsättning 2000 var 54 064 MSEK och antalet anställda 29 868. Telia är noterat på Stockholmsbörsens A-lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/02/20011102BIT00010/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/02/20011102BIT00010/bit0001.pdf