SEC godkänner prospektet om samgående mellan Telia och Sonera

SEC godkänner prospektet om samgående mellan Telia och Sonera Telia har idag i samband med utbyteserbjudandet till aktieägarna och innehavarna av teckningsoptioner i Sonera, lämnat in en ansökan om registrering av prospektet (Form F-4) hos den amerikanska finansinspektionen SEC. SEC har idag godkänt prospektet, vilket möjliggör för Telia att påbörja utbyteserbjudandet i USA. Även Stockholmsbörsen har nu godtagit prospektet. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Telias presstjänst, Tfn: 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT01160/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/01/20021001BIT01160/wkr0002.pdf