Telia avyttrar hela sitt innehav i Eniro AB

Telia avyttrar hela sitt innehav i Eniro AB Telia har idag, den 27 november 2001, sålt 41.797.400 aktier i katalogföretaget Eniro AB till institutionella investerare genom ett anbudsförfarande. Genomförandet av denna transaktion innebär att Telia avyttrar hela innehavet i Eniro. Priset investerarna betalar uppgår till 74,50 kronor per aktie. Försäljningen genererar en bruttintäkt om 3,1 miljarder kronor och en kapitalvinst om 2,4 miljarder kronor för Teliakoncernen. Transaktionen har genomförts av Carnegie, Morgan Stanley och UBS Warburg. För ytterligare information till journalister kontakta: Michael Grant, Chef M&A, Telia AB, tfn 070-320 95 02 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00660/bit0003.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/27/20011127BIT00660/bit0003.pdf