Telia Contracting AB avyttras till WFI för 77 miljoner SEK

Telia Contracting AB avyttras till WFI för 77 miljoner SEK Som ett led i Teliakoncernens strävan att fokusera på kärnverksamheten har Telia beslutat att avyttra Telia Contracting AB till WFI, Wireless Facilites, Inc. Telia Contracting AB driver konsultverksamhet inom områdena planering, design, drift, underhåll samt optimering av främst mobila system. Kunderna är tillverkare av telefonisystem som t.ex. Ericsson, Nokia samt teleoperatörer. WFI:s köpeskilling för Telia Contracting är 77 miljoner SEK för 100 procent av aktierna. -Telia Contractings verksamhet med dess höga tekniska kapacitet passar väl in i Wireless Facilities sätt att arbeta, säger Massih Tayebi, styrelseordförande i WFI. Ytterligare information till journalister lämnas av: Telias presstjänst, tfn 020 77 58 30 Om Wireless Facilities A global leader in telecommunications outsourcing, Wireless Facilities, Inc. designs, deploys and manages wireless networks for some of the largest cellular, PCS and broadband wireless carriers and equipment suppliers worldwide. Specializing in network architecture and dimensioning of mobile and high speed wireless data systems, including third generation (3G) networks, WFI provides a complete range of network services - from business and market planning to RF engineering, fixed network engineering, IP and data engineering, site acquisition and development, installation, optimization and maintenance. Headquartered in San Diego, WFI has grown to more than 1,400 employees and has performed work in 39 countries since the company was founded in late 1994. The company has offices in Dallas, Chicago, Seattle, Washington, D.C., London, Mexico City, São Paulo and New Delhi. News and information are available at www.wfinet.com. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT01150/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT01150/bit0002.pdf