Telia Mobile förstärker Telias spetskompetens - kommunicerar det trådlösa livet

Telia Mobile förstärker Telias spetskompetens Ny profil ska kommunicera det trådlösa livet Telia Mobile får en nyckelroll i Telias framtida kommunikation. Med Telias nya grafiska profil och en ny reklamkampanj på den svenska mobilmarknaden ska Telia Mobile bidra till att hela Telia uppfattas som ett livligt och öppet framtidsföretag med fokus på det trådlösa livet. Omprofileringen innebär att mobilabonnemangen får en underordnad betydelse och att varumärket Telia Mobile lyfts fram i kommunikationen på den svenska marknaden. DOF, Mobitel och Refill blir produktmärken under den gemensamma avsändaren Telia Mobile. - Våra kunder ska känna sig trygga med smarta och enkla tjänster, säger Magnus Ernestam, marknadskommunikationschef på Telia Mobile Sverige. Folk i allmänhet är nyfikna på möjligheterna som det trådlösa livet erbjuder där vi ska agera som en personlig vägledare. Det nya Telia Mobile ska utstråla innovation, vägledning och enkelhet. I en ny reklamkampanj på den svenska marknaden ska Telia Mobile profilera sig som guiden till möjligheterna i det mobila samhället. En guide som hjälper användarna att förstå och använda sig av alla de mobila tjänster som dyker upp där huvudbudskapet är att ny teknik är spännande och enkelt. Telia Mobile arbetar med ett byrånätverk bestående av Paradiset, ConradiHvid, Tiilikainen, Moonwalk Sthlm, Sponsor Strategi+Coordinator, Silver, CIA Media Marketing och Prime PR. Mer information om Telia Mobiles nya grafiska profil samt bilder finns på www.telia.se Ytterligare information till journalister lämnas av: Charlotte Züger, t f pressansvarig Telia Mobile AB, 070-320 03 83 Håkan Ström, PR-ansvarig, Telia Mobile Sverige, 070-555 80 00 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT00360/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/09/20000509BIT00360/bit0002.pdf