Telia Mobile sänker samtrafikpriset

Telia Mobile sänker samtrafikpriset Telia Mobile har beslutat om nytt samtrafikpris för all inkommande trafik till GSM- och NMT-näten i Sverige. Det nya priset är 1:90 SEK per minut för högtrafiktid (helgfria dagar måndag - fredag kl 8 - 18) och 0:90 SEK per minut för lågtrafiktid, (all övrig tid). Samma pris gäller för såväl GSM som NMT. Det nya priset gäller från och med den 1 juli 2000. Samtrafikavgift är den avgift som en operatör betalar till en annan operatör för att nyttja varandras nät. Ytterligare information till journalister lämnas av: Charlotte Zuger, t f pressansvarig på Telia Mobile AB, 070-320 03 83 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00710/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/12/20000512BIT00710/bit0002.pdf