Telia och BoNet utvecklar ny tjänst för snabbare bredbandsleveranser

Telia och BoNet utvecklar ny tjänst för snabbare bredbandsleveranser Telia har i ett unikt samarbete med den första multitjänst-leverantören på marknaden, BoNet, tecknat ett treårigt avtal om en ny typ av bredbandslösning. - Detta är en ny och medveten satsning på att leverera bredband på ett nytt sätt via mäklare, i detta fall BoNet, säger Reino Johansson, vd Telia MegaCom. Det ger ett större utbud samt gör att bredbandsleveranserna kan bli snabbare. Leveranstiden är en av de viktigaste fördelarna med tjänsten. BoNet AB är Riksbyggens dotterbolag för leverans av ethernetbaserade bredbandstjänster. Tjänsten heter instant internet NOW (iiN) och är utvecklad på ett sådant sätt att BoNet ges möjlighet att snabbt leverera bredbandstjänster gentemot sina kunder. Målgruppen för tjänsterna är bland annat fastighetsägare, hushåll och företag i fastighetsägarens fastigheter. - I våra 12 prioriterade orter pågår förberedelserna för fullt, säger Christer Wallin, ordförande och vd i BoNet AB. På dessa orter kommer leverans att kunna ske snabbt efter inkomna beställningar. Tjänsten är ytterligare en produkt i BoNets utbud som multitjänst-leverantör. De 12 orterna är: Stockholm, Karlstad, Örebro, Malmö, Lund, Skövde, Jönköping, Linköping, Västerås, Helsingborg, Borås och Norrköping. I Göteborg har leveranserna redan påbörjats. För ytterligare information till journalister: Christer Wallin, ordförande och vd BoNet AB, telefon 08-600 75 80 Reino Johansson, vd Telia MegaCom, telefon 08-6880100, 070-510 23 15 Anneli Nivrén, presskontakter Telia affärsområde Företag, telefon 08-466 56 88 Not for distribution into the United States, Canada, Australia or Japan ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00760/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/11/20000511BIT00760/bit0002.pdf