Telia överklagar PTS föreläggande ang. sänkt samtrafikavgift

Telia överklagar PTS föreläggande ang. sänkt samtrafikavgift Telia Mobile Sverige har för avsikt att överklaga Post- och telestyrelsens (PTS) föreläggande om sänkt samtrafikavgift för samtal till mobiltelefoner. Grunden till överklagandet är att Telia ifrågasätter PTS:s metod för att beräkna nivån för samtrafikavgiften. Telia menar också att de ingående värden som PTS använt kan ifrågasättas. För ytterligare information till journalister: Cecilia Giertta, presschef, 070-593 64 08 Telias presstjänst, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00530/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/02/20000602BIT00530/bit0002.pdf