Telia tecknar avtal för inplacering i master

Telia tecknar avtal för inplacering i master Telia Mobile AB har idag skrivit ramavtal med 3G-operatören Hi3G angående inplacering i master. Ramavtalet innebär att Telia Mobile AB på affärsmässiga grunder upplåter sina befintliga master i Sverige för ytterligare inplacering av motpartens UMTS-antenner där utrymmet så tillåter. På motsvarande sätt får nu Telia Mobile tillgång till inplacering hos Hi3G. -Det är glädjande att vi nu har slutit ett avtal som grundar sig på sunda affärsmässiga principer som samtliga inblandade parter är nöjda med, säger Kenneth Karlberg, VD, Telia Mobile AB. Telia Mobile har sedan tidigare ramavtal om mastinplaceringar med Orange samt Tele2. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Charlotte Züger, pressansvarig, Telia Mobile AB, tfn: 020-77 58 30 Telia är Nordens ledande kommunikationsföretag. Under det senaste året har vi renodlat koncernen för att fokusera på kärnaffärerna och öka företagets flexibilitet. Våra fyra kärnverksamheter är: Mobil kommunikation, bredband och Internet, fasta nät samt internationell carrierverksamhet. Telia är noterat på Stockholmsbörsen. Omsättning jan- jun 2002 var 28 231 MSEK (27 795) och antalet anställda 16 561 (22 468). Omsättning 2001 var 57 196 MSEK och antalet anställda 17 149. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00340/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/06/20020906BIT00340/wkr0002.pdf