Telia tecknar fastighetsavtal med Tornet

Telia tecknar fastighetsavtal med Tornet Telia tecknar hyresavtal med fastighetsbolaget Tornet AB på tio större orter i Sverige. På flertalet av de aktuella orterna har Telia idag verksamheten utspridd. Genom avtalen kan personalen nu samlas i en fastighet. Färre och mer enhetliga hyresavtal är det främsta skälet till att Telia vill samlokalisera personalen på de orter där verksamheten idag är utspridd. - Förutom att spara hyreskostnader, skapar vi ett tydligare Telia på den lokala marknaden. Det blir också lättare att effektivisera verksamheten och samverka över enhetsgränserna, säger Bengt Tjäder, tf vd Telia Fastigheter. Avtalet med Tornet AB omfattar orterna; Falun, Gävle, Karlstad, Luleå, Norrköping, Sundsvall, Umeå, Uppsala, Västerås och Östersund. Sedan tidigare har Göteborg, Kalmar och Malmö fått klart med hyresavtal. Det är också klart att samlokaliseringen i Stockholm sker på tre platser; Farsta, Haninge och Nacka Strand. Orter som inom kort kommer att få nya hyresavtal är: Borås, Helsingborg, Kristianstad, Växjö och Örebro. Senast under 2004 beräknas samlokaliseringen vara genomförd i hela landet. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Torbjörn Larsson, pressansvarig Telia Sverige, 020-77 58 30 Hans G Larsson, presschef Telia Sverige, 020-77 58 30 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/17/20021017BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/10/17/20021017BIT00660/wkr0002.pdf