Telia Telegram ändrar öppethållandet

Telia Telegram ändrar öppethållandet Måndagen den 29 maj ändrar Telia Telegram sitt öppethållande. Från att ha öppet dygnet runt blir de nya öppettiderna 08.00 - 21.00 alla dagar, året om. Orsaken till neddragningen är minskad efterfrågan sedan modernare sätt att kommunicera blivit vanligare. Tjänsten, som är den äldsta i Telias sortiment med 1853 som startår, utnyttjas främst av rederier, exportföretag, banker och privatpersoner. Antalet telegram som skickas per år är idag cirka 20 000. Förutom vanliga telegram finns också tjänsten Telia Lyxtelegram. Denna tjänst berörs inte av förändringen. Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Hans G Larsson, pressansvarig på Telia Nära AB, 070-218 18 18 Telia Nära pressjour: 08-411 62 22 Mer information finns också på: http://www.telia.se/bvo/info/gen_info.jsp.html?OID=16249&CID=-14269 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00260/bit0002.pdf