Telia vidgar utbudet av specialtjänster för e-postanvändare

Telia vidgar utbudet av specialtjänster för e-postanvändare. Telias närmare 700 000 e-postanvändare får nu tillgång till ytterligare en tjänst, som förenklar hanteringen av e-post. Redan tidigare har kunderna haft möjlighet till autosvar, automatisk vidarebefordran av e-post samt webmail, där man kan kontrollera sin inkorg från vilken internetansluten dator som helst. För att underlätta bevakningen av inkorgen och de inkommande e-post-meddelandena introducerar Telia nu tilläggstjänsten "E-post avisering". De e-postanvändare hos Telia, som dagligen får ett stort antal e- postmeddelanden och vill veta om ett särskilt viktigt meddelande har kommit kan kontrollera detta utan att behöva starta sin dator. Med tjänsten E-post avisering kan de få besked omgående via en nummer- presentatör kopplad till bostadstelefonen eller mobil-telefon. Vilka e-postmeddelanden som ska aviseras och vid vilken tidpunkt avgör kunden själv via en webbaserad filterfunktion. Kunden erbjuds obegränsat antal aviseringar i nummerpresentatörstjänsten, medan aviseringar via SMS till mobiltelefon begränsas till 60 st./ månad. Aviseringar till nummerpresentatör i fasta telenätet: 10 kr/ månad. Aviseringar till mobiltelefon hos Telia: 50 kr/ månad. Aviseringar till andra mobiloperatörer: 110 kr/ månad. Ytterligare information om den nya tjänsten finns på http://www.telia.se, där den också kan beställas. För ytterligare information till journalister: Fredrik Säll, produktområdesansvarig, Telia e-bolaget, Kommtjänster & Messaging, 08-456 73 38, 070-556 23 35 Anna Johnsson, ledare, Telia e-bolaget, Kommtjänster & Messaging, 08-707 65 38, 070-571 80 30. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/09/20001009BIT00380/bit0002.pdf