Telias CEO och vd Jan-Åke Kark lämnade idag sitt uppdrag på grund av hälsoskäl.

Inbjudan till telefonkonferens Telias CEO och vd Jan-Åke Kark lämnade idag sitt uppdrag på grund av hälsoskäl. Han ersätts av Marianne Nivert., Telias första vice ordförande och chef för affärsområdet Carrier/Nät. Teliakoncernens styrelse med ordförande Lars-Eric Petersson i spetsen har inlett arbetet med att hitta en ny koncernchef och vd för Telia Ab. Jan- Åke Kark kommer stanna kvar i Teliakoncernen som Senior Adviser och utföra bland annat olika uppdrag för styrelsen.. Telia AB bjuder in analytiker och journalister till Conference Call (in English) Wednesday October 11 17.00 hours - STOCKHOLM 16.00 hours - LONDON Representing Telia will be: Jan-Åke Kark and Marianne Nivert PARTICIPANTS - Wednesday October 11 To ensure you are connected to the conference call, please dial in ten minutes before the conference call commences. Participants should quote: Telia. International dial-in number +44 20 8781 0576 UK dial-in number 020 8781 0576 INSTANT REPLAY WILL BE AVAILABLE FOR 3 WORKING DAYS International dial-in number +44 20 8288 4459 UK dial in number 020 8288 4459 Access code: 647 382 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00700/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00700/bit0002.pdf