Telias mobilkunder får lägre pris på mobilt bredband

Telias mobilkunder får lägre pris på mobilt bredband Telia sänker priset på mobila bredbandstjänsten HomeRun för sina mobilkunder den första oktober. Månadsavgiften för abonnemanget Base sänks från 300 till 40 kronor och trafikavgiften från 2,40 till 2 kronor per minut. Inträdesavgiften sänks från 495 till 200 kronor. Tjänsten är till för dem som behöver en snabb, mobil Internetuppkoppling, på och utanför kontoret. För den som vill kunna surfa obegränsat till ett fast pris finns abonnemanget FlatRate. Här sänks månadsavgiften med 100 kronor till 1 395 kronor och inträdesavgiften på 495 kronor tas bort. 24- timmarsabonnemanget kostar fortsättningsvis 96 kronor. Samtidigt som prissänkningen införs för Telias mobilkunder, förändras prisstrukturen för de som inte är mobilkunder hos Telia. Bland annat halveras måndagsavgiften för Base till 150 kronor samtidigt som den kostnadsfria uppkopplingstimmen per månad tas bort. - Genom att ge våra kunder ett samlat erbjudande för mobiltelefoni och HomeRun vill vi underlätta för alla som behöver kunna kommunicera och arbeta mobilt, oavsett om det är på flygplatsen, på kontoret eller på ett café, säger Kelly Odell, chef för Telia Mobile i Sverige. Aktuell täckningskarta och prislista finns på www.homerun.telia.com Ytterligare information till journalister kan lämnas av: Yvonne Hansen, PR&Kommunikation, Telia Mobile i Sverige, 020-77 58 30 Om Telia HomeRun: Med HomeRun kan affärsresenärer och andra som vill surfa mobilt koppla upp sig mot Internet eller det egna företagets intranät, via en dator eller en handdator (PDA). HomeRun finns på över 380 platser i Sverige, drygt 70 inom resten av Norden och på ett antal SAS-lounger utanför Norden. Tjänsten finns på flygplatser, hotell, konferens- och idrottsanläggningar, vägkrogar, caféer och arbetsplatser. Överföringshastigheten är upp till 11 Mbit/s. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00140/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/09/17/20020917BIT00140/wkr0002.pdf